Pfff..... weer een verhaal - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Pfff..... weer een verhaal - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Pfff..... weer een verhaal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 December 2007 | Nederland, Amsterdam

Heeeeeeeeeeeeeeeeeey,

Hoe is het daar in het koude kikkerlandje? Hier is het nog lekker elke dag 30 graden hoor af en toe een bosbrandje onderweg omdat het dan weer erg warm is geweest.

Nou ik moet weer even nadenken hoor van wat ik allemaal heb meegemaakt. O ja we gingen natuurlijk raften nou dat was echt supergaaf echt een aanrader. Wij hadden een iets andere tour dan de ander3e boten die dezelfde route gingen doen dan ons. Wij werden namelijk begeleid door een leerling. Nou je raad het natuurlijk al we waren omgeslagen en moesten door alle boten om ons heen gered worden. Er waren nog een paar onder de boot geraakt dit was wel een beetje een eng moment. Er waren ook veel rotsen in de buurt dus we moesten echt uitwijken. Gelukkig was iedereen er heel uitgekomen dus dat viel weer mee.

Verder zijn we nog naar wat eilandjes geweest waaronder Green Island, Magnetic Island en Great Keppel Island. Het meeste wat me is bijgebleven was Magnetic Island dit was namelijk de ergste dag van mij hele trip tot nu toe geworden. We begonnen 's ochtends al met het missen van de boot. Vervolgens hadden we daar scooters gehuurd. Esther dacht toen ook even laat ik eens gaan rijden en zoals ik ben deed ik het gas natuurlijk wijd open. Nou je raad het natuurlijk al we gingen recht op een terras af en belanden uiteindelijk voor het terras op de stoep. Ik moest natuurlijk vet lachen al hoewel mijn benen en tenen wel een beetje onder het bloed lagen. Gelukkig had Cindy die bij mij achterop zat niets en moet ik het maar doen met mijn plekken op mijn been als aandenken. Eenmaal terug op het vaste land gingen we verder rijden naar onze volgende stop. Eenmaal angekomen begon onze auto te roken en de temperatuur was ook als een gek omhoog geschoten.

Gelukkig waren er mensen in onze buurt en hadden we iemand aangesproken in de hoop dat hij er verstand van zou hebben en dat bleek ie. Hij maakte iets open vraag meniet wat maar er spoot echt water uit wel 1 meter hoog dit was dus niet echt goed. Daarna had hij er weer tien liter water ingegooid en de temepratuur was gelukkig weer gedaald. Hij gaf aan dat de motor misschien ook beschadigd kon zijn en dat we naar de garage moesten. Aangezien Cindy de volgende dag vroeg met een boottour mee ging en ik een dag later had ik maar besloten om naar de garage te gaan. Echt ik sloeg doodsangsten uit maar uiteindelijk aangekomen bij de garage de volgende bleek dat hij hem in 1 dag kon repareren en dat ik hem 's middags weer op kon halen. We hadden die nacht in een ander hostel geslapen dus ik had me backpack nog bij me en moest nog terug met de bus naar het stadje. Gelukkig kon ik onderweg een lift krijgen van iemand dus dat scheelde weer. "s middags de auto weer helemaal heel opgehaald (dachten we)

De volgende dag ging ik met een boottrip langs de whitesundays echt leuk joh. Ik heb nog wat gesnorkeld echt vet mooie vissen gezien. Maar ben er wel uit dat het snorkelen niet echt iets voor mij is. Ook nog dolfijnen gezien en schilpadden echt leuk en natuurlijk de witte stranden. Was erg leuk op de boottrip ook weer veel nieuwe mensen gesproken. Eenmaal terug en weer verder gaan rijden aangezien ik best haast heb omdat ik natuurlijk de 23ste in Sydney zal zijn. Onderweg weer met pech aan de kant gestaan omdat de temperatuur weer erg hoog was. Gelukkig stopte er iemand die naar onze auto wilde kijken. Wij hebben er namelijk niet zo heel veel verstand van. Het bleek uiteindelijk dat wij een band miste in de auto (weten wij veel dat er een band in zit) Ook stopte er nog een andere auto die wilde wel met ons naar de garage rijden gelukkig. Eenmaal bij de garage bleek hij al dicht te zijn. De man was echt heel aardig hij ging dus uitzoeken waar de man woonde. We wilde er net heen rijden en toen kwamen we hem onderweg tegen. Hij wilde nog wel een band verkopen aan ons alhoewel hij zij dat het beter was om de auto weg te laten slepen door hun wat ons dus 280 dollar gekost zou hebben. De man waarvan had gelukkig een beetje verstand van auto's en zei dat hij het wel kon maken als we hier dus die band zouden kopen. Dit gedaan en uiteindelijk dus 240 dollar bespaart. Nadat hij het gemaakt had hebben we tot nu toe nog zonder problemen verder kunnen rijden. Aangeizne het al aardig laat was deze dag hebben we onderweg maarwat gekookt en even in een pub een drankje gedaan om bij te komen van de dag en vervolgens 's nachts langs de weg weer ons tentje opgezet. Nu zijn we gister nog op Great Keppel Island echt super mooi en nog wat gesnorkeld je had hier ook van die pijlstaartroggen wat een rare lompe beesten zijn dat zeg. Morgen gaan we naar Hervey Bay omdat we op tijd moeten zijn voor de Fraser Island tour. We zitten nu in 1770 echt leuk hier wil ik later dit jaar nog terug ik mis namelijk nu best veel dingen omdat we zo'n haast hebben.

Maar goed dit was het even voor nu. Hebben jullie allemaal een leuke sinterklaas gehad? De kerst is hier volop al aan de gang en ik moet zeggen ik kijk er wel naar uit ook om Kerst te gaan vieren met Daantje, Marjon, Seline en Rob. Even niet hoeven uit te leggen waar je vandaan komt en wat je allemaal doet in het dagelijks leven. Maar eerst nog even lekker op Fraser gaan rijden.

Dikke kus aan iedereen

  • 18 December 2007 - 14:01

    Christianne:

    Wat maak je toch veel mee! Hier is het inderdaad koud en alles het zelfde.
    Veel plezier met daan der verjaardag en kerst en oud en nieuw natuurlijk!

    xx

  • 18 December 2007 - 16:26

    Roy:

    Ik ben nog steeds jalours hoor!
    hier vriest het, maar we vermaken ons wel
    met de standaard bezigheden

    Alvast veel gezelligheid de komende dagen, je hoeft geen kerstkaart te verwachten :)

  • 19 December 2007 - 02:15

    Marjon:

    Hey Es! Leuk om je avonturen weer te lezen hoor! Het is hier ook nooit een dag saai he! Idd jammer dat je niet zo lang in 1770 kunt blijven....Echt een relaxed plaatsje haha. Vooral de surflessen daar zijn hilarisch :D Tot over 4 dgn!!
    xxx Marjon

  • 21 December 2007 - 00:49

    Seline:

    hey,
    jij zit nu lekker op fraser. ow, het is daar zo tof!!! we wisselen alle verhalen wel uit in sydney. tot snel!
    x seline

  • 22 December 2007 - 20:23

    Nel En Dick:

    Zo te lezen heb je het nog erg naar je zin.Alleen een beetje pech met de auto lees ik.Ik ben vorige week met Yvette en Micheline 4 dagen naar New York geweest.Geweldig!We wensen je fijne kerstdagen , een goede jaarwisseling en een gezond 2008! En nog heel veel plezier de komende tijd. Groeten Nel en Dick

  • 24 December 2007 - 11:53

    Jilke:

    he esther wat leuk om af en toe een swat van je horen het klinkt allemaal super cool. gefeliciteerd met het opnieuw tante te zijn geworden super leuk. Hier is het mega koud de winter is echt begonnen veel ijsel op de weg en mooie witte bomen nog geen sneeuw maar we hopen er wel op geniet ze nog daar groetjes jilke en de rest van sante

  • 24 December 2007 - 13:11

    Karen:

    Heerlijk al die wildlife verhalen van jou. Ik zou gaan solliciteren bij national geographic, ze weten wel raad met z'n wilde als jij, haha! Ik wilde je nog even een fijne kerst en een spetterend nieuw jaar wensen. Veel plezier met zijn allen! Dikke kus karen

  • 03 Januari 2008 - 12:17

    Susanne:

    Hai Ester,

    Wat een geweldige verhalen allemaal, blijft leuk om je te volgen!

    Gelukkig 2008

    Tot mails

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 17297

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: