Ik kom hier maar niet weg - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Ik kom hier maar niet weg - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Ik kom hier maar niet weg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Heeeeeeeey,

Hoe is het allemaal? Jullie hebben een mooie witte paas gehad hoorde ik. Wat kan het weer dan soms raar zijn. Hier is het echt superwarm. Ik ben weer helemaal de oude ik ben namelijk weer verbrand.

Ik zit nu alweer een tijdje hier de hostels zijn elke keer volgeboekt en het is moeilijk om slaapplaatsen te vinden. De eerste dag ben ik even naar de stad geweest om te verkennen. Leuke winkels en leuk park wat wil je nog meer. We hebben een balkon in ons hostel waar je echt heel snel mensen ontmoet dus alleen ben ik allang niet meer.

De volgende dag ben ik ook met mijn kamergenootjes (An Cecile en Jeremie)naar een stadje in de buurt gegaan daar was een festival en er waren allemaal dingen te doen op de straat. Was echt supergezellig daarna nog even een markt opgezocht. An cecile kwam een neef van haar hier tegen echt super toevallig het was namelijk echt superdruk. We hebben daarna nog even met hem en zijn vriendin en weer wat vrienden (voordat ik het wist zat ik met 7 fransen aan tafel) hebben we nog wat gedronken en nog even naar het strad geweest. Was erg gezellig 1 van die vrienden heeft Jeremie en mij weer afgezet bij het hostel. An cecile ging nog even wat eten met haar neef. "s avonds weer lekker met iedereen van het hostel op het balkon gezeten en voor ik het wist had ik een afspraak staan om Ju Jutsi (weet niet hoe je het schrijft) te gaan op eerste paasdag.

Nou en wat ik nou ook nog meer heb gedaan echt iets wat niemand zal verwachten van mij (denk ik) Ik ben naar de jaja kerk geweest er was een paasviering en een Nederlands meisje vroeg of ik mee ging. Had eigenlijk andere plannen maar dacht waarom niet misschien is het wel een leuke viering. Nou ik heb het weer geweten hoor ben na een kwartier weg gelopen ik kon er toch niet naar luisteren en ik dacht dan kan je beter weg lopen dan blijven zitten en de hele tijd ergens anders naar kijken.

De volgende dag ben ik met twee nederlandse meiden uit het hostel naar Fremantle gegaan het festival was nog aan de gang. Heb me weer lekker vermaakt hier. Heb besloten om hier werk te gaan zoeken omdat het echt een gezellig stadje is.

Verder ben ik met de 2 fransen (mijn mening over Fransen is toch wel een beetje veranderd) naar een eiland (Rotnest Island) hier in de buurt geweest. Hun gingen kamperen en ik ging in een hostel omdat er niet genoeg ruimte was in de tent ik heb gelijk een fiets gehuurd. Het was echt super mooi en mooie stranden. Aangezien ik al een tijdje niet meer gefietst had, had ik erge last van zadelpijn, jeetje zeg ik ben echt niets meer gewent. Er waren nog 2 duitse meisjes die de fransen weer konden hier hebben we 's avonds lekker mee gezeten het was weer erg gezellig. Volgende dag hebben we met z'n allen het hele eiland rondgefietst echt super, we zijn een paar keer gestopt om even te zwemmen omdat het zo warm was. 's Avonds weer terug naar hostel waar ik daarvoor ook had gezeten. Er bleek geen plek meer te zijn (beetje vreemd omdat ik wel gereserveerd had) Ze gaf aan dat ik wel op de bank kon slapen nou ik dacht ik kijk wel of er ergens anders nog wat vrij is. Net op dat moment gaat er een jongen inchecken in een doubleroom en hij had 1 plaats over hij gaf aan dat ik daar wel kon slapen. (Dit betekende wel dat ik met hem in 1 bed moest slapen hmmmm. Ik dacht ik heb me eigen lakenzak dus hij kan niet veel doen. Achteraf is hij de hele nacht niet meer terug gekomen en heb ik daar gratis geslapen. Echt mazzel gehad dit keer de volgende dag heb ik weer een gewone kammer gekregen gelukkig.

Nu ga ik vanavond met een Iers meisje even kijken of het uitgaan hier nog een beetje leuk is en morgen de wijntour in de planning staan nou ik ben benieuwd hoe dat is.

Nou dit was het weer voor even. Ik wil voor maandag even een tourtje boeken voor 5 dagen en misschien daarna gaan werken omdat het geld wel erg snel gaat nu.

Nou tot volgende keer

Dikke kus Esther

  • 28 Maart 2008 - 07:36

    Rob Tool:

    Het komt allemaal wel goed met je Esther.
    God zei met jou!!;)

  • 28 Maart 2008 - 09:20

    Cindy:

    Tja wat moet ik nu weer zeggen. Ik ben jaloers!!!!!

  • 28 Maart 2008 - 23:24

    Roy & Yvanca:

    The story continues..

    niet te geloven dat je alweer een half jaar? wegbent! hopelijk nog steeds leuk en beleef je iedere week weer spannende avonturen. (esther op zoek naar de verborgen schat)

    ik ben wel benieuwd wat voor werk je eventueel gaat doen.

    Veel plezier en tot de volgende update

  • 29 Maart 2008 - 10:26

    Jeffrey:

    Het blijft leuk die verhalen van je. van wat je mee maakt. Ik blijf het volgen
    Hou je haaks daar in australie

  • 18 Mei 2008 - 02:56

    Susan:

    Ha die Esther
    Je bent dan wel niet hier maar het werd zeker weer tijd dat er een fiets gejat moest worden.
    Het gaat je dus niet voorbij nu je zover zit.Doe wel voorzichtig en blijf genieten .
    gr Susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 17297

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: