Werken, werken en een dagje vrij - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Werken, werken en een dagje vrij - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Werken, werken en een dagje vrij

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 April 2008 | Australië, Perth

Heeeeeeeey,

Nou ik weet weer helemaal wat het is hoor werken. Ik werk tegenwoording in een superdruk restaurant en vandaag is mijn tweede dag als receptionist. Echt wel weer lekker hoor je wordt toch wel erg lui van het niet werken niet dat ik dan niets te doen heb maar toch. De eerste dag dat ik het interview voor receptionist had werd ik in een erg luxe bmw naar het bedrijf gebracht geblindeerde ramen en je moest op een knopje drukken om de auto te laten starten. Was wel heel grappig ik als backpacker in zo'n auto.

In het restaurant is het echt superleuk het is allemaal goed georganiseerd en de mensen waarmee ik mee werk zijn echt superaardig. Aan het einde van de avond altijd even een borrel nadoen. Tussendoor heb je echt geen tijd om wat te drinken. Het is wel grappig iedereen merkt aan je accent dat je niet uit australie vandaan komt. Hierdoor krijg je echt de raarste landen te horen waar je eventueel vandaan zou kunnen komen. Zoals Scandanavie, Frankrijk, Brazilie en natuurlijk de gewoonlijke landen die ze altijd zeggen Duitsland en Zweden. Als ik dan zeg dat ik uit Nederland kom dan is het gelijk helemaal goed Amsterdam en ze vinden je ineens een stuk leuker echt grappig.

Tussendoor ben ik nog bij een wildlifecenter geweest waar ik gewoon een koala mocht aanraken echt superleuk. Ook heb ik hier hele leuke en rare foto's van kangeroe's kunnen maken en het allerleukste was toch wel op de foto met het mooiste dier van de hele wereld de wombat (niet dus) Ik ben hier heengegaan met mijn huisgenootje was erg gezellig. Verder heeft zij hier een jongen ontmoet en ben ik met haar en de vrienden van hem nog ergens wezen lunchen. was ook erg gezellig. Nu gister hebben we haar afscheidfeestje gehad met een bbq. Ik had deze dag ook het eerste dagje op me werk als receptionist was erg goed gegaan alleen de terug weg heb ik toch ondervonden dat het fietsen toch niet altijd voor mij is weg gelegd. Ik heb ook dit keer weer ervaren hoe het is om een schuiver te maken met een fiets er lag wat zand op de weg waardoor ik niet goed kon remmen en voor ik het wist lag ik op de grond. Gelukkig kwam er al snel een vrouw om me te helpen en kreeg ik een lift naar huis. Alleen wat lelijke schaafwondjes (herrinneringen) overgehouden en een pijnlijke knie maar ja dat gaat wel over.

Morgen ga ik weer Cindy ontmoeten die is ook hier van plan om te gaan werken erg grappig toch wel dat je iedereen hier weer ziet. Oja bijna vergeten ik heb nog de eigenaar van het huis naar de dokter moeten brengen het was kantje bord of hij was dood geweest hij had namelijk een blinde darm die op knappen stond hij moest gelijk naar het ziekenhuis en geopereerd worden. Zo denk je niet echt veel mee te maken maar dat valt toch wel mee. Ik heb toen ook voor het eerst hier in een schakelauto gereden nadat ik eerst 2 keer was afgeslagen kon ik toch eindelijk wegkomen. Gaat eigenlijk wel heel makkelijk het is niet heel raar dat het aan de andere kant zit. Misschien dat ik wel een beetje gewend ben aan het links rijden.

Het weer is nu wat minder ik was vanochtend helemaal drijfnat op me werk en aangezien ik weiger om regenspullen te kopen was ik echt helemaal doorweekt. Het voordeel is wel nu je hier zit dat het weer snel opdroogt omdat het niet zo koud is.
Nou dit was het weer even het is wel lekker dat ik nu als receptionist werk ik kan nu namelijk gratis op het internet.

Hoe is het bij jullie allemaal nog druk?
Wat gaat alles toch snel he ik ben voor mijn gevoel alweer bijna thuis.

Dikke kus Esther


  • 29 April 2008 - 03:47

    Vivi!:

    werken werken werken, ik moet er nog niet aan denken, maar ja werken betekend weer meer reizen!
    kangaroes zijn ultiem coole beesten.

    moet je toch maar weer opnieuw je fietsdiploma halen als je terug bent es!

    ben net in bangkok aangekomen!! erg blij om weer terug te zijn, jij vind het ook vast erg tof!

    veel plezier, xxx viv


  • 29 April 2008 - 08:01

    Marielle:

    hoi esther,

    leuk om weer wat van je te horen. Wat een verhalen allemaal. Leuk om te lezen! de tijd gaat inderdaad erg snel, dus ik zou zeggen geniet nog maar met volle teugen daar :D.
    Hier regent het nu ook, zaterdag was het heerlijk weer hier, dus toen heb ik heerlijk in het zonnetje gezeten en ook verbrand, moetst ik me ook maar insmeren :D.
    veel succes met het werken.

    groetjes Mariëlle

  • 29 April 2008 - 17:36

    Roy & Yvanca:

    Hee
    nou nou je moet fietsen en werken boehoe hahaha

    niet teveel werken he, dat kan als je terug bent ook nog wel

    veel plezier verder!

  • 30 April 2008 - 07:40

    Marjon:

    Hey Es!
    Leuk om je verhalen weer te lezen! Zo te lezen maak je altijd weer wat mee daar hé :D Zal je binnenkort wel weer ff mailen met een up-date van de ontwikkelingen hier. Vandaag ff niet want het is Koninginnedag :D !! Doen jullie daar ook nog een beetje aan met de Nederlanders daar?
    (K) Marjon

  • 30 April 2008 - 12:46

    Taat:

    Wanneer ben je weer terug dan? Dat duurt toch nog even??
    O ja, mijn volgende trip is naar Rhodos en Kos voor 3 weken. Het is geen Australie, maar om je even op de hoogte te houden he

  • 11 Mei 2008 - 19:10

    Frannie:

    Essie!! hoe is het? Hebben morgen Meidenmarkt, zal je wel missen hoor!! Wie moet er nou voor de vrolijke noot zorgen? :D Hoe is het daar? Regent het nog steeds? En hoe gaat het met je fietskunsten?

    Ik spreek je heel snel weer! Kus Fran

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 17293

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: