Grotten, Maories en watervallen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Grotten, Maories en watervallen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Grotten, Maories en watervallen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Daar ben ik weer het gaat nu beginnen met de leuke dingen die ik hier in mijn planning heb staan.

We zijn wezen abseilen in Grotten. Aangezien ik nog nooit heb geabseild en je dertig meter recht naar beneden moest waar geen grotten waren waar je nog een beetje aan vast kon houden, en je door gaat moest waar je net doorheen kon vond ik dit best een beetje eng. Maar na een aantal keer oefenen en een beetje kijken wilde ik eigenlijk als derde al naar beneden dan had ik het maar gehad. Maar Toen. Ja toen mocht ik niet omdat mijn helm nog verwisseld moest worden voordat ik ging omdat ik toch een kleiner hoofd had dan ze dachten en hier waren ze vergeten een batterij voor mijn lampjeop te doen. Dit zou betekenen dat ik met de begeleider naar beneden moest of dat ik moest wachten op de andere groep. Beide opties vond ik niet echt leuk.. Want ik wilde dit natuurlijk wel alleen doen en het was ook niet een hele leuke begeleider. Al snel kwam al de andere groep en had ik een batterij van hun gekregen gelukkig.
Het ging echt heel gemakkelijk en ik ging ook even heel snel naar beneden dat moet ik dan gelijk even uitproberen he. Vervolgens moesten we door allemaal kleine gaten gaan kruipen en door het water en op banden en omhoog klauteren door het water en ondertussen nog naar glowworms gaan kijken. Het was echt heeeeel leuk we waren ook met een hele leuke groep. Maar de volgende jeetje wat had ik toen weer een spierpijn zeg het leek net of ik al vier maanden niets gedaan had ;)

Verder zijn we nog naar super mooie watervallen geweest en zijn we naar een optreden van Maories geweest dit was ook echt heel leuk. We kregen ook een uitgebreide maaltijd en een wandeling door hun jungle dit was echt leuk om toch nog een stukje cultuur mee te maken. Dit waren dus al twee dingen die ik nog van m'n lijstje kan afstrepen en het waren echt weer super ervaringen.

Gister stonden we helaas met pech op een camping. Ondanks ik zoveel waarschuwingen heb gekregen dat ik geen Wicked moest huren omdat ze er slechte ervaringen mee hadden had ik het toch eigenwijs weer gedaan met de gevolgen er dus bij. We hadden op een camping ingechecked en wilde naar onze plaats rijden wat dus niet lukt de motor starte niet meer. Ik weer iedereen af vragen of ze verstand van auto's hebben (er zijn altijd wel mensen in de buurt die er een beetje verstand van hebben) Er bleek iets uit de auto zijn gevallen wat de motor startte (vraag me niet wat) De receptie belde voor ons het verhuurbedrijf op en liet iemand komen die had ons vervolgens naar onze plek gesleept waar we moesten slapen de volgende dag zou dan om 08.00 uur iemand komen om de auto te maken. Wij dachten ze zullen echt niet precies om 08.00 uur komen want de verhalen die we gehoord hadden kwamen ze altijd veel te laat. En dat zal je natuurlijk net zien precies om 08.00 uur werden we gewekt. Hij bood aan om over een uur terug te komen om dan de auto op te halen want hij moest toch mee naar de garage. Wij konden dan nog even snel douchen (waar we al twee dagen naar verlangde we slapen nu echt ovceral en nergens en dus niet op campings waar je lekker kan douchen diit doen we om de twee dagen ongeveer) en eten. Na een koude douche kwamen ze al binnen het uur de auto ophalen. Ondertussen hadden we nog even geshopt en konden we de auto alweer snel ophalen. Maar verder rijd hij echt super alhoewel de heuvels wel op het tempo van een slak gaan gaat het allemaal goed.

Morgen hebben we een wandeling door de bergen van 7 uur gepland staan. Ik ben benieuwd het schijnt echt heel mooi te zijn dat gebied.

Dit was het weer even want ik moet echt heel nodig naar de wc

Tot de volgende keer

Doeidoei
Kus Esther

  • 31 Januari 2008 - 02:27

    Susan:

    Gelukkig met de auto was het toch weer snel opgelost..En al die verhalen!! Wat moet je geloven
    Wat een loop van 7 uur.Ik denk dat je dan ook wel flink stijf zal zijn maar wel weer een nieuwe ervaring.
    Esther was je aan het typen dat je aan de telefoon had want de laatste zin komt bekend voor.

    Geniet er van
    gr Susan

  • 31 Januari 2008 - 03:13

    Esther Vergeet Wat:

    Oja ik ben ook nog in een gondela geweest en heb een sky swing gedaan dit is. Je wordt dan met een bal omhoog getrokken en dan los geschoten een soort bungy effect maar dan een swing en we hebben nog even lekker met een kleine karretje waar je in je eentje in kan zitten rond gescheurd dit was echt grappig. Doe het even zo anders vergeet ik het weer.

  • 31 Januari 2008 - 08:21

    Cindy:

    Hey Esther,

    Leuk weer een berichtje van je te lezen. En wat een avontuur allemaal. Knap van je dat je dat allemaal doet. Zelf zou ik het behoorlijk eng vinden.
    Hier is komend weekend weer carnaval dus we gaan weer naar het zuiden.

    Heel veel plezier en tot je volgende bericht.

    Ik ga maar weer eens werken want het is hier echt top drukte.

    Kus Cindy

  • 04 Februari 2008 - 08:27

    Niels Van Den Burg :

    Wat een belevenissen allemaal daar zeg. Zo te horen heb je het prima naar je zin aan de andere kant van de wereld. Ik had natuurlijk niet anders verwacht.

    Ik weet niet hoe lang je reis nog duurt, maar zorg dat je ervan geniet want voor je het weet is het waarschijnlijk alweer voorbij !


  • 04 Februari 2008 - 19:43

    Jilke:

    jeetje wat een avonturen zeg super hoor gr jilke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 17236

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: