Lekker gezellig opgepropt bootritje!!!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Lekker gezellig opgepropt bootritje!!!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Lekker gezellig opgepropt bootritje!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Augustus 2008 | Laos, Vientiane

Heey daarben ik weer. Dit keer vanuit het zeer warme Laos. Ik heb vanuit Pai heb ik een 6 uur durende bustrip gedaan naar de border van Laos. Hier vandaan kon ik nog precies 2 uur slapen en dan zou mijn 2 daagse boottrip gaan beginnen. Veel mensen nemen deze boot omdat het toch wat relaxter zit en de omgeving schijnt echt super mooi te zijn. Waarschuwingen zijn wel om heel snel een plek te zoeken want voordat je het weet lig je bij elkaar op de grond. De eerste dag viel harstikke mee we hadden een mooie plek en we zaten met de mensen van de minibus bij elkaar dat maakte het er allemaal wat gezelliger op. "s avonds zijn we in een klein plaatsje gestopt waar we dan konden slapen. Hier hebben we met z'n achten samen gegeten waarna we eigenlijk verplicht naar bed moesten omdat de elektriciteit na 9.30 uit gaat. Dit kwam voor mij wel goed uit aangezien ik alweer aardig ziek begon te worden van waarschijnlijk nog het eten en de warmte. De volgende dag dachten we vroeg te zijn op de boot dit bleek dus echt totaal niet het geval te zijn en dit hield in dat we uiteindelijk op de grond naast de motor plaats moesten gaan nemen. En daar gingen we dan 9 uur lekker warm en praten kon niet echt door het gluid van de motor. Uiteindelijk alles overleefd konden dus wel als eerste van de boot af dat valt dan weer alles mee. We hadden besloten om met z'n achten dan ook een slaapplaats te gaan zoeken.

Nadat we allemaal weer een beetje waren bijgekomen hadden we besloten om een waterval te gaan bezoeken. Naar een paar uur verkeerd gelopen te hebben hadden we toch uiteindelijk de plek kunnen vinden waar we dan toch konden gaan zwemmen was erg geslaagd allemaal. Verder is Luang Prabang een erg leuke plaats om nog wat langer rond te hangen ook dit keer de mensen van ons hotel waren zo aardig. We mochten alles proeven wat ze kookten echt super lekker allemaal. Daar uiteindelijk nog 2 dagen gebleven en toch besloten om weer met z'n allen verder te gaan naar de volgende bestemming Viang Vieng wat bekend staat om toch wel een soort beachresort. De eerst dag hebben we dan ook besloten om te gaan tubingen echt super leuk. in een band ga je de rivier op waar je vervolgens verschillende bars kunt bezoeken. Ook heb je Swings bij elke bar en ook dit kan ik natuurlijk niet weer staan mijn eerste jump was gelijk fout mijn voet erg blauw gemaakt omdat het water toch niet zo heel diep was. Uiteindelijk super veel mensen weer ontmoet. Volgende dag nog wezen kayaken nog een cave bezocht moesten erin zwemmen omdat het water te hoog stond. Had 's nachts dus erg veel geregend. Nu 1 persoon van de groep is alweer verder gegaan ik blijf nog een nachtje en ga dan weer verder kijk er wel weer naar uit Cambodja komt dan alweer in zicht.

Hoop dat jullie allemaal een leuke kermis hebben gehad ondanks de regen op lappendag. Zoals je ziet heb ik er een beetje me eigen kermis van gemaakt.

Spreek jullie allemaal snel weer

Kus Esther


  • 23 Augustus 2008 - 09:05

    Viv:

    jeeej je hebt laos bereikt!! is het niet super daar....iedereen is zo lekker relaxed!!geniet ervan!
    en pas op he vergrijp je niet aan de space pizza's en space shakes in Vang vieng!!

    xxx

  • 23 Augustus 2008 - 13:05

    An G:

    Hey es,

    Wel leuk hoor wat een avontuur;) lekker gezellig met een groepje mensen, mooi hoor!Ja het weer wil niet echt hier maar ja het zei zo, beetje veel regen. Verder alles prima hier. Geniet er nog goed van en hopleijk ga je niet ziek worden!
    Groetjes X Ang

  • 25 Augustus 2008 - 09:56

    Karen:

    Klinkt goed esther. Volgens mij zijn deze landen ook erg leuk. Heel wat anders dan australie natuurlijk. En nog bedankt voor je kaartje, we hebben erg gelachen om long neck karen, haha!! Maar ik zit niet helemaal in de backpack wereld, dus ...wat zijn Swings??? Tot snel essebes!!! kusje ka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 17236

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: