Thailand hier ben ik dan - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Thailand hier ben ik dan - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Thailand hier ben ik dan

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Augustus 2008 | Thailand, Chiang Mai

Haaallo,

Nu alweer een berichtje uit het lekkere warme maar toch ook natte Thailand. Dit heeft wel even z'n uitleg nodig. Ik ben uiteindelijk een week in Darwin gebleven heb me echt heel erg vermaakt en even lekker gerelaxed nog even lekker wezen stappen nog wat mensen opgezocht en bedacht toen dat ik eigenlijk alle mooie dingen in Australie wel had gezien. Ik vond het wel tijd voor Thailand en wilde zodra ik in Darwin aankwam me vlucht omzetten om eerder naar Thailand te gaan. Dit lukte niet van harte moest uiteindelijk een week wachten voordat ik eindelijk naar Sydney kon vliegen dit was al voor me trip geregeld dus kon het niet meer omzetten om rechtstreeks uit Darwin naar Thailand te vliegen. Ik vond het niet heel erg om nog even naar Sydney te gaan want dat vond ik toch uiteindelijk de leukste stad van Australie. Hier ben ik nog even naar de bios geweest met een vriendin heb nog even wat souverniers geshopt en heb ook maar een nieuw vest aangeschaft aangezien het echt koud was daar wel 14 graden. (ik weet niet wat ik in Nederland meer moet verwachten maar ik vond dit echt koud) En ja toen was het dan toch echt tijd om Australie te verlaten wel echt raar hoor het voelt een beetje of je je thuis gaat verlaten.


Maar goed nu in Thailand. Na een overstop in Hongkong waarbij ik dacht dat ik me bagage moest ophalen maar toch uiteindelijk niet dus weer terug met de trein naar de vertrekhal en net op tijd voor me andere vlucht. Ben in Bangkok aangekomen en Hon kwam me ophalen was een beetje lastig om hem te bereiken omdat mijn telefoon niet meer werkten uiteindelijk een telefoon opgezocht en zo toch een punt kunnen afspreken. We zijn eerst naar z'n kamer waar hij met EEN vriendin slaapt spullen gedropt en uiteten gegaan. Verder nog even brood en beleg gekocht voor 's morgens om nog niet gelijk over te gaan op het Thaise eten. Echt wel een verandering maar echt heel leuk de mensen zijn echt heel vriendelijk het verkeer echt een chaos maar het heeft ook allemaal weer z'n eigen ding ik vind het echt geweldig om te zien. Eerste dag veel tempels bezocht en voor het eerst zoveel Nederlanders weer bij elkaar gezien (je herkent ze nu natuurlijk ook meteen). 's Avonds even wezen shoppen, oja heb een nieuw telefoonnummer 0066822207411 (hoe makkelijk?) Echt super leuk kleren voor 4 euro en echt leuk (kwaliteit wat minder maar dat zien we even niet) Dit keer 's avonds in een hotel geslapen echt heerlijk lekker twee persoonsbed en alles erop en d'r aan.

Ik had veel plannen aangezien er veel te zien is in Bangkok en ik het leuk vind om lekker door de straatjes te banjeren, had Hon me overgehaald om vandaag even rustig aan te doen en dan 's avopnds te gaan stappen daar was ik natuurlijk wel voor in. We zijn naar een hele grote discotheque gegaan waar ik me paspoort (was vergeten) niet nodig had omdat ik een toerist was. (dit is in Australie wel anders dan kom je echt niet binnen zonder paspoort) Er waren drie grote zalen met Trance, Thaise en hiphopmuziek echt leuke avond gehad alleen om 2 uur is alles al gesloten. Deze nacht ging ik bij de ouders van Hon slapen ik zou ze dan de volgende ochtend ontmoeten. Echt heerlijk geslapen vraag me wel af hoe want het bed was wel erg hard. De volgende dag begon ik dan aan het Thaise ontbijt rijst met kip en sauserg leuk. Ik ben met de moeder van Hon op pad geweest en heb veel dingen weer bezocht en 's middags een lekkere massage van 2 uur echt heerlijk maar merkte wel dat er veel vast zat en dat het ook wel echt nodig was. Daarna gegeten bij de neef van Hon weer erg lekker.
Volgende dag ben ik zelf naar het Nationaal museum gegaan echt groot en super interessant. Verder nog de broer van Hon gezien op de buers voor neppistooltjes echt grappig om te zien hoe gek mensen daarop kunnen zijn. Verder nog de universiteit van Hon bezocht echt groot en mooi van hieruit mocht ik ook gaan autorijden van Hon maar ik gaf al snel aan dat Hon weer mocht rijden aangeizen het verkeer wel even anders is als in Nederland en regels ja nou die hebben ze hier niet. "s avonds zijn we nog naar een plaats geweest voor het paleis van de koning waar ze protesteren ook echt gekkewerk. Vandaag had ik ook me vlucht geboekt naar Chiang Mia.

We zijn 's avonds nog naar de bios geweest ik dacht ik zit er klaar voor gaat echt ineens iedereen staan en wordt het volkslied gespeeld. Geloof kom je hier echt bijna overal wel tegen. Tempels moet je schoenen uit, blouse en rok aan. Ik vind het echt heel apart om alles te zien Alhoewel ik de aboriginals op straat wel een beetje mis niemand die om geld komt vragen en de geur ja dat heb je hier ook niet als je de aboriginals passeert. De mensen hier in Thailand zijn echt heel vriendelijk en willen alles voor je doen en alles is zooo goedkoop ik voel me bijna bezwaart om geen tip te geven. Echt alweer veel gezien en ik ben ook zeker nog niet klaar hier ik wil nog zoveel doen. Ga morgen met een trekking voor drie dagen dan waarschijnlijk een kookcursus dan met de bus nog naar communities en dan naar Laos daar een boottrip voor een paar dagen en nog veel meer. Het einde van me trip is vor mij voorlopig nog niet in zicht. Dit was het weer even. Ik wil iedereen die nog met de huizenjacht bezig zijn nog even heel veel succes wensen.
Tot de volgende keer maar weer.

Dikke kus Esther

  • 05 Augustus 2008 - 12:40

    Rob Tool:

    Hey Essie,

    super verhaal weer. Ben jaloers!!!;)
    Wanneer kom je ongeveer weer naar Hoorn???
    Of laat ik het anders vragen....kom je nog terug naar Hoorn???
    Succes in Thailnad.

    x Rob

  • 05 Augustus 2008 - 14:01

    Ang:

    Hey Es,

    Super verhaal, zo te horen wil je liever rond blijven reizen ipv terug naar blokker, erg begrijpelijk;) Je heb er een lekker druk schema van gemaakt, geniet er maar lekker van veel plezier.
    groetjes xje ang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 17236

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: