Esther en een fiets - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Esther en een fiets - Reisverslag uit Perth, Australië van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Esther en een fiets

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Mei 2008 | Australië, Perth

Hallo allemaal,

Lekkere koninginnedag gehad???? Nou ik heb het hier ook uitgebreid gevierd hoor. Er was een speciaal feest in een kroeg waar Nederlandse koninginnedag werd gevierd. Ik had net die avond ook met een franse jongen afgesproken omdat hij interesse had in de slaapplek in mijn huis. Was wel grappig ik had namelijk gevraagd of hij naar die kroeg wilde komen. Ik had niet verwacht dat alle Nederlandse ook echt verkleed en geschminkt waren. Kwam een beetje raar over denk ik. Wel een erg geslaagde avond gehad nog een paar bekende tegen gekomen was wel heel toevallig. Ik was samen met Cindy heen gegaan die is ondertussen ook aangekomen hier. Maar nu alweer aan het werk in een countrypub.

Maar goed ik had natuurlijk al die schuiver gemaakt met me fiets en was van plan om me fiets te laten maken. Maar had er nog geen tijd voor gehad omdat ik de kapper toch even wat belangrijker vond. Is me fiets nu gestolen echt uit de tuin. De eigenaar probeerde er nog achteraan te rennen maar hij was niet zo snel (haha) Ik kan er wel om lachen denk je weg te zijn uit Nederland he. Ik kon een fiets lenen van een collega op het werk dus dat is wel heel fijn want ik red het niet om met openbaar vervoer te gaan want dan kom ik te laat op me werk 's avonds. Deze fiets die ik nu heb fietst wel een stuk zwaarder dat is wel even doorbijten af en toe want de heuvels zijn niet zoals we gewend zijn in Nederland (ietsje groter). Ook de remmen zijn niet heel goed en aangezien je hier om de haverklap (is dat een woord) op de stoep moet omdat er weereens een rotonde is of een stoplicht wat niet is gemaakt voor fietser (ja hier kunnen ze echt nog wel wat leren van Nederland) Als ik op de stoep rij moet ik namelijk telkens bukken omdat de bomen zo laag zijn. Ja het is zo makkelijk nog niet het fietsen ben ik achter gekomen.

Verder is het hier met moederdag niet veel anders als in Nederland. Veel gaan uit eten en het was dan ook erg druk gemiddeld 400-500 man te eten met lunch en dinner. De eigenaar van het restaurant kwam deze dag ook om de hoek kijken. En dat maakte het niet echt gezelliger op. Ze schreewde tegen iedereen en alles moest ook gelijk gedaan worden. Iedereen werd erg opgejaagd en nerveus van haar. Ik kon er wel om lachen omdat er daardoor ook wel dingen mis gingen glazen die op de grond vielen enz. Achteraf gaf ze wel complentjes aan iedereen, maar wat een dag was dat zeg.

Ik werk nu 5 dagen overdag en gemiddeld 5 dagen 's avonds. Het is wel erg zwaar omdat ik tussendoor na het werk ook niet gelijk naar huis kan gaan. Omdat ik dan toch weer in ben voor een drankje (ik kan het toch niet laten)

Ondertussen zijn er in mijn huis wat mensen weggegaan en weer nieuwe mensen gekomen. Een koreaans meisje, een engelse jongen en een duitse jongen zijn er in gekomen. We hebben gelijk weer een ouderwetse bbq met z'n allne gehouden was weer erg gezellig. Ik ben gister bij een meisje thuis geweest die ook in een backpackershuis woont en dan merk ik toch wel dat ik het echt getroffen heb met dit huis. Haar eigenaar ziet ze nooit ook de andere backpackers leven alleen op hun kamer. Ze heeft een bank en een tv in een ruimte en dat noemen ze de tv kamer, zij kijkt daar vaak alleen tv en heeft eigenlijk niemand om mee te praten. Wij hebben daarentegen een grote bank waar we met ze vijfen op kunnen liggen. BBQ, tv en radio in de tuuin met allemaal kerstverlichting waar we 's avonds lekker met ze allen in het weekend zitten. Elke week op zaterdag kookt er iemand anders voor alle anderen in het huis. Ook in de eigenaar heeft alles voor ons over. Toen mijn fiets was gestolen wilde hij me elke dag wel naar me werk brengen. Tuurlijk is dit wel erg lekker maar ik red mezelf ook wel natuurlijk en heb vaak de bus genomen of gelopen. De eigenaar is Gay en wil ook vaak me haar doen of make up op doen bij mij wel grappig maar me haar daar blijft ie van af. Hij heeft een andere backpacker al geblondeerd en het ziet er niet echt heel mooi uit vind ik zelf (de backpacker is er wel blij mee gelukkig voor hem)

Maar goed dat is nu een beetje het leventje waar ik nu in zit. Het is wel even lekker een vast plek maar kijk er weer naar uit om verder te gaan en weer nieuwe dingen te zien. Ik zal nu ook niet zo heel veel meer op me site zetten want ik maak eigenlijk niet zo heel veel mee nu behalve dan dat ik nu werk.

Hoop dat het weer nog een tijdje goed blijft bij jullie.

Dikke kus Esther

  • 16 Mei 2008 - 10:48

    Roos:

    Hee Essie!!

    Klinkt gezellig allemaal daar. Behalve dan dat je fiets gestolen is.. ik had al zoiets van marjon begrepen.

    Werkze dan maar he :).

    Liefs xx roos

  • 16 Mei 2008 - 12:16

    Daan:

    Echt weer iets voor jou!! Esther en fietsen dat gaat niet samen:)!!!!

    Doe maar voorzichtig, want we willen je wel weer heel terug.

    Veel plezier en spreek je snel.

    X daan

  • 16 Mei 2008 - 20:04

    Marjon:

    Hai!
    Goed bezig weer hoor haha. Ik begon toch bijna te geloven dat er werkelijk niks mis is met Australië, maar helaas worden daar dus ook fietsen gejat haha. Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt met je huisgenoten en werke e.d.
    Blijf genieten!
    xxx Marjon

  • 17 Mei 2008 - 04:53

    Viv:

    hey es, cool dat je toch nog koninginne dag kon vieren, daar heb ik hier in thailand echt niets van gemerkt!
    als je het toch een beetje saai gaat vinden ga je toch gewoon weer verder.....als er tenminste plaatsen zijn die je nog niet gezien heb....

    xxx

  • 17 Mei 2008 - 19:51

    Ang:

    Hey Es,
    Lekker hoor:P goed te horen dat je leuke huisgenoten heb en dat je het erg naar je zin heb! Laat die Gay je haar is paars verfen wij kunnen t toch niet zien haha misschien staat het je wel prima;) Nou werkze en tot mails!
    groetjes xje

  • 18 Mei 2008 - 02:58

    Susan :

    Reactie is verplaatst naar de vorige bericht.
    gr Susan

  • 04 Juni 2008 - 12:47

    Marielle:

    hoi esther,

    wanneer krijgen we weer een nieuwe verhaal van je te lezen?? ik ben wel benieuwd hoor, of je je daar nog een beetje vermaakt. ik ben nog druk met school bezig. nog maar één weekje hard en tegen aan en dan heb ik al heerlijk vakantie. als alles loopt zoals het hoort te lopen :D. ik hoop snel wat van je te horen :D

    groetjes marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 17297

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: