Tijd voor de avonturen!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Tijd voor de avonturen!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Tijd voor de avonturen!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Heeeeeeeeey allemaal,

Hoe is het daar? Hier is het weer helemaal omgeslagen en is het echt super lekker 's avonds koelt het wel wat af maar overdag kunnen we alles doen wat we willen het is echt lekker warm. Ik ben dus weer helemaal blijk van de regen word je echt chagarijnig (Sorry ik weet dat het bij jullie niet anders is op het moment maar ik moet het toch even kwijt). Oooh ik heb echt zulke (westfries) leuke dingen gedaan ik wordt alweer helemaal zenuwachtig als ik eraan denk. Nou ik zal even bij het begin gaan beginnen. Zoals ik dan ook weer ben moet echt alles uitproberen.

Eerst hebben we natuurlijk (zie vorig verhaal) de glaciertocht gedaan. We gingen met de helicopter landen op de glacier aangezien we echt super weer hadden konden we het ijs echt heel mooi zien glinsteren was echt mooi. Eenmaal daar aangekomen en bijna naar beneden glijdend door de wind van de propellers zijn we begonnen aan de hike. Het viel een beetje tegen we dachten we gaan weer echt onze benen voelen van de spierpijn de volgende dag maar dat viel gelukkig harstikke mee. Daarentegen was het wel echt leuk. We mochten door verschillende ijstunnels kruipen af en toe was het echt glad maar gelukkig hadden we van de punten onder onze (heel charmante) bergschoenen (met wollen sokken hadden we gekregen aangezien ik nog steeds die schoenen nog niet heb aangeschaft en dit zo lang mogelijk probeer uit te stellen het scheelt weer gewicht he ;)) Was echt leuk om het gedaan te hebben, wist je dat dat het ijs daar elke dag 15 centimeter groeit terwijl het gewoon zonnig is (en als je het nog niet weet dan wist je het nu ;p) Terug weer opgehaald met de helicopter (lijkt de koningin wel). We moesten dan ukken want anders kregen we al het losse ijs op ons en dat was niet zo fijn gevoel kan ik je vertellen.

Na de glaciers zijn we naar Wanaka gereden waar we onze skydive wilden gaan boeken. Het weer viel hier een beetje tegen dus het skydiven moest ook uitgesteld worden. We hebben deze nacht illegaal op een camping geslapen maar deze keer werden we betrapt om 7:30 's ochtends (hoe verzinnen ze dit). Maar goed het was onze eerste keer dus dat hebben we dan ook weer meegemaakt volgende nacht dus ergens anders geslapen. We wilden ook nog de quad gaan rijden maar dat viel snel af aangezien het bedrijf waar je dat kon doen niet meer bestond (erge publiekstrekker dus). Maar dan daar was het moment van het skydiven.

Cin en ik wilden natuurlijk gelijk de hoogste want dan deden we het natuurlijk ook gelijk goed. 15000 feet (ongeveer 4500 meter zoiets maar het was in ieder geval hoog) Nadat we eerst (het ergste moment) op de weegschaal moesten gaan staan gingen we dan de lucht in. Echt een heel klein vliegtuigje waarin iedereen als zakken aardappels op elkaar gepropt waren. Ik moest als laatste omdat iedereen in mijn vliegtuig 12000 ging vliegen (Cin en ik hadden twee verschillende vluchten gedaan want dan konden we foto's van elkaar maken). Mijn instructeur herinnerde me nog eveen eenstuk of 10 keer eraan dat ik moest blijven zitten als de anderen sprongen. . En dan het springen een achterwaartse flip en dan hang je in de lucht het ging echt super snel maar voor degene die het nog een keer willen doen het was echt niet eng. Ik vond het echt leuk we hadden nog een paar rondjes gedraaid in de lucht waar je echt misselijk van word. Maar het was echt weer een geweldige ervaring.
Ook nog naar een puzzelmuseum geweest een paar uur zoeken naar de uitgang omdat je verdwaald was in het labyrinth maar was wel even leuk om te doen als het slecht weer.

Hierna zijn we weer verder gereden naar Queenstown waar we nog een hoop andere dingen wilden gaan doen. Hier hadden we eerst de Canyon Swing geboekt. We hadden geslapen op een camping waar later bleek dat ook de Lord of the Rings was opgenomen echt grappig kom je dan altijd weer later achter he (was wel mooi hoor)
Volgende dag hebben we de Canyon Swing gedaan. Dat is van 200 meter met 60 meter vrije val naar beneden en dan heen en weer als swing. Je kon op verschillende manieren springen forwards, Backwards, chair (in een stoel), keuze begeleider, je laten droppen of een flip. Ik had gekozen voor de backwards omdat ik voorwaards natuurlijk al gedaan had met bungyjumpen. Eenmaal in het pak gehezen stond dan ook weer aan de afgrond tussen de rotsen. Ik stond met me rug naar achter het was de bedoeling om gewoon te laten vallen maar ik sprong dit hield ik dat ik een rechte salto in de lucht maakte. Dit was echt eng vooral omdat ik nooit verwacht had dat de begeleider mij al losliet. Echt ik schreeuwde echt doodsangsten uit volgens mij. De krijs op de film lijkt net of je echt ergens vanaf valt (zo was het natuurlijk ook maar het voelde echt ook zo dat ik viel). Maar het gevoel was wel echt lekker ik vond het echt super. Echt als ik het zo na vertel en natuurlijk mij val niet helemaal ging zoals het moest moet ik zeggen dat ik dit wel enger vond dan bungyjumpen(dat was misschien ook omdat ik dan zelf kan springen en nou liet de begeleider mij vallen). Wilden hierna nog naar het ijsmuseum waar dus alles in het ijs is maar dat was gesloten jammer genoeg.

Dat was het weer even tot vandaag voor morgen hebben we de bungyjump van 134 meter geboekt ik ben benieuwd hoe dat weer is. Verder hebben we ook weer wat andere dingen geboekt maar dat laat ik nog even als verrassing voor m'n volgende verhaal anders heb ik niets meer te schrijven natuurlijk.

Oja ik moet nog even mijn drama vertellen. Wij hadden weer ergens geslapen met onze Van tussen de bomen. De volgende dag zouden we de Canyon Swing gaan doen. Ik was aan de beurt om te rijden. Nou je raad het zeker bijna al. Nee de benzine was dit keer niet op, ook starte de motor gewoon maar reed ik tijdens het achteruit rijden tegen een boom op. Ik kon het niet zien in mijn spiegels. Gelukkig is het alleen wat verf wat eraf is maar weet dus niet wat ze hiervan zeggen als we terug zijn bij de garage. Maar ja dat zien we dan wel weer het is gebeurt en je kan er toch niets meer aan doen. Maar wel balen.

Nou dit was het echt weer even. Ik wil nog even iedereen bedanken voor de mailtjes, berichtjes en telefoontjes echt leuk om alles nog te horen van hoe het thuis er nog aan toe gaat. Bij deze wil ik nog even Piet en Jose feliciteren met hun 25 jarig huwelijk ik hoorde dat jullie een geweldig feest hebben gehad ik had ook wel graag bij willen zijn maar helaas ik had weer eens andere dingen te doen. Ik wilde nog een kaartje sturen maar lukte niet omdat we niet echt veel tijd hebben gehad om naar de stad te gaan.

Tot de volgende keer maar weer.
Groetjes en een dikke kus van mij

  • 20 Februari 2008 - 10:39

    Jilke:

    He esther nou wat een verhalen weer zeg jeetje wat een avontuur super hoor!!!! Nou hier is het weer koud maar de laatste paar dagen toch wat zonnig dus dat is wel fijn wat is jullie tempratuur daar?? geniet er van dikke kus jilke

  • 20 Februari 2008 - 19:04

    Carlijn:

    Leuke verhalen!!!

    kussie Carlijn

  • 21 Februari 2008 - 02:29

    Vivi:

    hey es wat een avonturen weer, ik ga op 1 maart over naar het zuidereiland, waar zit je ergens??? gaan we ff borrelen!!

    xxx

  • 22 Februari 2008 - 12:14

    Seline:

    wwhhaaa klinkt allemaal weer super!!!!

  • 24 Februari 2008 - 16:16

    Gerda Koeman:

    Hoi Esther

    Leuk dat ik je vanmorgen gesproken heb , voor jou was het bijna bedtijd.
    Ik wacht je volgende verhaal wel af en ben dan benieuwd naar jou verhaal.
    Daarna schrijf ik je wel weer.
    Tot dan!!!!

    De moeder van Jeffrey Koeman

    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 17294

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: