Nieuw Zeeland was nog wel even stressen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland was nog wel even stressen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland was nog wel even stressen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Januari 2008 | Nederland, Amsterdam

En daar zit ik dan lekker in Nieuw Zeeland. Aangezien ik allemaal leuke (not) verhalen had gehoord in Sydney over dat je vorige vlucht met 1 telefoontje moet cancelen en de andere vlucht nog moet herbevestigen. (wat ik allemaal niet gedaan had omdat ik daar nooit iets eerder over gehoord had en het ook nergens in de papieren stond) dacht ik zodra ik weer in Sydney ben zal ik even langs een kantoor in Sydney gaan om me tickets te laten uitdraaien. Aangezien ik hier maar 1,5 dag voor had en ook nog wat andere dingen moest regelen (hostel, lonely planet, post ophalen enz)was het dus best nog een beetje haasten.

Toen ik aan kwam na een lekkere nacht in de bus zitten vanuit Melbourne (het viel me echt mee ik had namelijk twee stoelen voor mezelf) was ik ingechecked bij het hostel van Cindy was wel weer even leuk om haar weer te zien. Zij wilde deze dag nog de auto even laten nakijken omdat hij een raar geluid maakte. Ik ben even met haar meegegaan maar nadat we weer in onze ritme kwamen (van trein missen en de straat niet kunnen vinden) duurde dit echt bijna nog de hele dag hierdoor kon ik dus mijn tickets niet regelen omdat de kantoren alweer gesloten waren. De volgende dag vroeg uit bed en het kantoor opzoeken dit bleek dus uiteindelijk niet meer te bestaan dit betekende dus op goede hoop naar het vliegveld en hopen dat alles in orde was. Ik dacht ik neem mooi de trein niet wetende dat die dus niet reden waardoor ik weer een bus moest pakken. Hierdoor uiteindelijk weer later aangekomen dan verwacht. Toch maar proberen in te checken aangezien ik niet veel tijd meer had om nog lang het kantoor te gaan. En gelukkig ik kwam erdoor de verhalen stelde dus niets voor en had me dus om niks zo druk gemaakt. Ik had verhaal nog even verteld aan de vrouw achter de balie en ze zei de Nederlanders maken zich ook overal druk om dus zoals ze dat hier altijd zeggen No Worries en dat was het inderdaad.

Zo eindelijk naar het vliegtuig ik kwam daar weer een aantal bekende tegen waarvan ik niet wist dat ze ook met deze vlucht vlogen en het bleek ook nog dat een ander meisje ook nog in hetzelfde hostel bleek te zitten als mij. Dit betekende weer korting met de shuttlebus (altijd lekker) Eenmaal op het vliegveld aangekomen in Auckland heb ik echt de strengste controle ooit meegemaakt. Zoals elke keer ging natuurlijk weer die poortjes af en moest weer gefouilleerd worden. Ook moet je elke keer een formulier invullen wat je in je tas heb zitten van voedsel of bijvoorbeeld medicijnen ik dit dus netjes aangegeven wat uiteindelijk de doorslag gaf om toch maar even apart genomen te worden. Ik moest even meelopen naar achteren en mijn medicijnen laten zien uiteindelijk geloofde ze waarvoor dit was en mocht ik nog een keer door de scan en dan mocht ik toch binnen in Nieuw Zeeland.

Nu ben ik in het hostel erg leuk nog maar even gewassen. De meiden die ik had ontmoet hadden een campervan gehuurd. Ik zou eerst met Cindy nog een Campervan huren maar omdat ze de auto nog moest verkopen in Australie en niet op haar wilde wachten heb ik besloten om met hun mee te gaan heb dus ook nog een tentje gekocht en ga dus morgen weer lekker camperen.

Wel grappig vandaag in het hostel kwam er weer een Duits meisje waar ik veel mee omgegaan ben in de Outback echt grappig (ik wist alleen haar naam niet zo goed meer)

Verder eerste indruk van Nieuw Zeeland is nog niet zo heel erg goed maar ik denk dat dit echt heel snel veranderd als ik uit Auckland ben. Was vanochtend alweer verdwaald had wel daardoor weer wat mensen ontmoet. Auckland is verder ook best en op het vliegveld vond ik ze ook niet erg aardig.

Goed dit was het wel weer even ik heb al een mobiel nummer namelijk 0064210527479

  • 13 Januari 2008 - 08:53

    Seline:

    hey es,
    mm even een wat minder begin daar, maar ik weet zeker dat het nog wel leuk gaat worden. ik probeer me alvast mentaal voor te bereiden op ongeveer 30 graden temperatuurverschil ofzo vanaf overmorgen.
    Heel heel heel veel plezier verder!!! geniet er van!

  • 13 Januari 2008 - 18:21

    Susan:

    Hoi Esther
    Wat een stress toestanden.
    Dat is niet echt genieten.
    Maar nu weer lekker kamperen en relaxen en natuurlijk heel veel zien.
    gr Susan

  • 17 Januari 2008 - 13:06

    Susan Van Der Veek:

    Hoi Esther

    Jij maakt toch heel wat mee en als het zo lees kan je je eigen goed redden en wordt je steeds handiger.
    Ik wens je veel plezier in Nieuw Zeeland en dat je weer veel nieuwe indrukken mag op doen.

    Groetjes,
    Susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 17236

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: