Wat is het leven toch lekker - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Wat is het leven toch lekker - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Wat is het leven toch lekker

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 April 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Heeeeeeeeey,

Ben ik weer hoor. Ik zal maar even verder gaan waar ik gebleven was. We hebben de wijntour gedaan hierbij valt de Goon (australische cheapest wine) echt in het niet. Toch blijf ik de rode wijn nog niet zo lekker vinden hoor. We zijn naar ongeveer vier wineries geweest en mochten hier diverse wijnen proeven (2 slokjes) tussendoor zijn we nog naar chocoladefabriek geweest.(dit helpt ook niet echt om van mijn chocoladeversclaving af te komen) We waren met een groep van ongeveer 10 man aan het einde hebben we als afsluiting nog ergens bier (beetje vreemd al;s je ervan uit gaat dat het alleen maar wijn zal zijn) mogen drinken. Je kan wel begrijpen met wat zon en 'smorgens vroeg beginnen dat iedereen om het zo maar even te zeggen erg gezellig was op het einde van de dag. 's Avonds zijn we nog uitgeweest met de groep van winerie erg gezellig weer maar wel erg vermoeiend was ook best gaar de volgende dag.

Ik heb ook gelijk voor maandag een tour geboekt naar het zuiden voor 5 dagen. Ik werd om 6.30 opgehaald bij het hostel. We waren met 20 man in de groep. We hebben op de eerste dag de Wave Rock gezien echt super mooi dit is een soort golf maar dan van steen we zijn vervolgens naar Esparance gereden. Dit was een erg lange dag waar we heel veel hebben gereden. De volgende dag zijn we naar Frenchman Piek gegaan dit zijn bergen die door lava zijn ontstaan we zouden dit gaan beklimmen. Maar ook hier hebben ze last van de regen en kon dit uiteindelijk niet doorgaan omdat het dan te glad werd. Verder hebben we echt heel veel gezien op de tour de hoogtepunten waren toch wel de blowhole. Je kon hier op een rots zitten en doordat het water dan heel hard onder de rots kwam kreeg je heel veel wind boven de rots waardoor je soms bijna werd weggeblazen echt grappig iedereen z'n haar zat echt gelijk door de war (dat was natuurlijk het leukste) Verder heb ik ook een boom belokmmen van 75 meter er was een trap om de boom gebouwd. Het was echt hoog vooral toen je uiteindelijk ook naar beneden moest. De volgende dag ook echt spierpijn. Laatste dag zijn we ook weer naar een winerie en chocoladefabriek geweest dat was natuurlijk ook weer erg leuk.

Ik vond de tour echt heel leuk het was erg gezellig met de mensen alleen het was erg gehaast allemaal je kon niet echt lang op 1 plek blijven dit is wel weer een nadeel als je met een tour meegaat. Maar daarentegen wel weer hele leuke mensen ontmoet. We zijn die dagen daarna ook nog met elkaar omgegaan totdat iedereen weer z'n eigen kant opging. Toevallig hadden we hier ook een festival meegemaakt we hebben naast het festival op het gras gezeten en konden meegenieten met de muziek was ook weer erg gezellig aangezien we niet de enige backpackers waren die dit bedacht hadden. Er was zelfs nog supermooi vuurwerk voor bijna een half uur.

Ik zit nu lekker in m'n appartementje echt zo lekker. Er zijn nog 4 andere backpackers daar. Dit hield natuurlijk ook in dat ik echt op zoek moet naar een baan. Ik heb nu bij diverse restaurantjes in mijn buurt gesolliciteerd en mag vanavond een avond ergens proberen ik ben benieuwd. Ik heb wel echt weer zin om te werken maar aan de andere kant kan ik ook nog zoveel dingen hier doen.

Ik ben nog van plan om een gevangenistour te doen van 1 dag. Verder wil ik ook graag nog een surftourtje doen. Gister ben ik naar het zwembad geweest (ja het weer is hier ook niet elke dag heel goed ook ik heb soms last van regen maar dat zal lang niet zo erg zijn als bij jullie denk ik) Zondag hebben we een feest in het appartement wordt georganiseerd door de eigenaar en aangezien hij soms verkleed gaat als travestiet ben ik erg benieuwd wat voor feest dat gaat worden.

Nou dit was het weer even.

Dikke kus Esther

  • 10 April 2008 - 05:26

    Angelique:

    Hey esther,
    lekker bezig, klinkt allemaal super je zal wel bergen met foto's hebben?!
    Nou geniet er lekkr van ik moet naar mn werk groetjes x

  • 10 April 2008 - 20:59

    Sandra:

    Jee Es,

    Wat jij zo allemaal in al die maanden doet en meemaakt...superleuk om steeds te lezen!!!

    Lieve groetjes Sandra

  • 13 April 2008 - 17:31

    Seline:

    hey, ik wil geen slecht woord over goon horen ja! haha. lauwe wijn uit een pak is toch fantastisch, daar kan geen wijnproeferij tegenop! mis het hier nog steeds ;-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 17298

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: