Gelopen, festival, klapband, Ferry - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Gelopen, festival, klapband, Ferry - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Gelopen, festival, klapband, Ferry

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hey ben ik weer. Ik zal weer even verder gaan bij waar ik gebleven ben. Ik was natuurlijk van plan om de Tongariro Walk te gaan doen van 7 uur nou ik heb het gehaald. Ik met klauteren, vallen en weer opstaan is het me toch gelukt om het einde te halen. Het viel me toch wat zwaarder dan ik had verwacht het was veel klimmen en boven aan de top van de berg (het was namelijk een loop door een vulkanisch gebied waarbij we dus een berg gingen beklimmen) was het erg koud. Het was best een beetje bewolkt maar wij hielden vol om niet onze lange broek aan te terkken maar gewoon door te lopen. Eenmaal naar benden heeft me kont ook hier en daar geholpen om naar beneden te komen (echt een aantal keer gevallen omdat ik niet de juiste schoenen aan had om naar beneden te lopen). Het laatste stuk heeft me wel de nodige blaren gegeven maar het was het allemaal waard echt het was super. En ik moet ook zeggen dat ik best een beetje trots op mezelf ben. 's Avonds besloten we nog even een stukje te gaan rijden waarbij we een klapband kregen.

Heb ik weer hoor echt soms denk ik dat auto's een hekel aan me hebben elke keer als ik rij moet er weer wat gebeuren natuurlijk. Maar goed een vrachtwagenchauffeur heeft de band voor ons verwisseld want dit was niet echt voor ons weggelegd om te doen ;). Ook stopte er nog wat jongeren om een kaartje af te geven om naar een feest te komen en gaf zijn kaartje aan ons. De vrachtwagenchauffeur moest al lachen hij zei die komt echt niet om een band te verwisselen waarschijnlijk kan hij dat nog geeneens was wel weer een grappige ervaring.

De volgende hadden we natuurlijk ongelovelijke spierpijn en wisten we niet meer hoe we moesten staan of lopen. We zijn deze dag naar Wellington gereden. We kwamen hier aan en dachten is het weer carneval of halloween. Iedereen was verkleed maar dan ook echt iedereen het was echt grappig. Wij dachten hier moeten we natuurlijk meer van weten en hebben besloten om ook maar even in de kroegen te gaan kijken. Het bleek dus een soort rugbyweek te zijn en dat dit een van de laatste dagen was en dat iedereen dan verkleed gaat en vanaf 10 uur al in de kroeg staat. Hier hebben we dus ook een erg gezellige avond gehad buiten waren ok bandjes aan het spelen echt leuk.

Nu zitten we op het zuidereiland en hebben dus de ferry genomen. We dachten we gaan hier even een nieuwe reserveband halen maar ook in Nelson bleek het weer een feestdag te zijn waardoor de winkels waar gesloten. We hebben besloten om toch maar naar Abel Tasman te gaan rijden (We durfden niet erg veel te rijden omdat we niet zo'n goede reserveband hadden) Hier hebben we gekayaked, met een speedboot gevaren en nog een stuk gelopen. We hadden een kleine groep en was echt erg gezellig. 's Avonds daar gebruik gemaakt van de faciliteiten van een camping en toen weer terug naar Nelson.

We dechten we gaan dan de volgende dag een nieuwe band halen maar toen bleek het weer een nationale feestdag te zijn. Omdat we een leuke plek in Nelson hadden gevonden met meerdere backpackers die we eerder ook waren tegengekomen besloten om nog maar even in Nelson te blijven. Een aantal hadden gitaar mee dus het was echt supergezellig. Uiteindelijk hebben we de volgende dag toch nog een nieuwe band kunnen halen gelukkig. Nu zijn we bij de Fox Glaciers en willen we met een helicopter gaan landen op de glaciers en dan terug gaan lopen. En we willen nog een dag gaan quadrijden lekker in de modder. Nu is het een beetje bewolkt dus we willen nog even het weer afwachten het zou natuurlijk zonde zijn als we dit met slecht weer gaan doen want dan zie je echt helemaal niets.

Nou dit was het weer even.

Kus Esther


  • 10 Februari 2008 - 07:55

    Milou:

    Wat een verhalen allemaal Es! Erg leuk om te lezen. Nu zeker, omdat ik de 17e maart ook ga vertrekken! Ik ga ook een aantal maanden reizen! Geniet van alles!

    Dikke kus

  • 10 Februari 2008 - 10:50

    Taat:

    Wat een sportiviteit Es!

  • 10 Februari 2008 - 13:19

    Roos:

    Hee Es!
    Dat klinkt inderdaad erg sportief allemaal, leuk hoor. Hier schijnt vandaag voor het eerst de zon weer eens.. dus ik krijg ook de vakantiekriebels haha.

    Liefs pat en roos

  • 17 Februari 2008 - 11:30

    Elise:

    Wat leuk om je verhalen te lezen, het lijkt me daar ook zo mooi allemaal, wil best af en toe weleens ruilen ;).
    Veel plezier!!
    Groetjes Elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 17300

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: