Regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog eens regen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Augustus 2008 | Thailand, Chiang Mai

hallo allemaal,

Het is dit keer niet zo heel lang geleden dat ik iets heb geschreven maar ik heb alweer zoveel beleefd. Ik ben vanuit Chiang Mai dus met een trekking meegegaan dit werd wel een dag later dan gepland aangeizen ik 's ochtends erg misselijk wakker werd. Ik heb het dus even een dag aangekeken en om niet me tijd te verdoen heb ik toch besloten om met de trekking van de volgende dag mee te gaan. Ze gaven aan dat het maar drie uur lopen was en ik dacht dat red ik wel weer.

We zaten met 5 Nederlanders in de groep en 1 franse jongen echt heel zielig. Maar de eerst dag viel me eigenlijk zwaar tegen niet ondanks de regen die we de hele dag hadden maar de drie lopen was echt heel stijl de berg oplopen nou dan valt het dus wel even tegen als je nog een beetje zwak bent. Maar goed dit terzijde was het echt een superleuke dag lekker in de jungle gelopen bijna van de berg afglijden doordat echt heel glad is op bepaalde stukken. Verder konden we met de auto ook niet overal komen waardoor we ook nog stukken hebben gelopen omdat het gewoon te glad en te stijl was. 's Avonds hebben we in een kamp geslapen in de jungle de mensen konden niet echt engels dus konden eigenlijk weinig met ze communiceren. We hebben 's avonds nog spijkerpoepen gedaan echt supergrappig maar die kleine thaien ging het wel heel gemakkelijk af met die kleine beentjes natuurlijk. Het slapen was ook erg grappig ik moest 's nachts naar de wc nou je ziet natuurlijk helemaal niets in de jungle en aangezien ik helemaal achterin in het hutje sliep was het al een hele opgave om bij de zaklamp te komen die net naast de deur lag. Eenmaal buiten begonnen de honden al te blaffen nou en jahoor de hele jungle gelijk wakker alle honden die in de jungle leven begonnen te blaffen ik kon er wel om lachen maar volgens mij niet iedereen had namelijk echt iedereen wakker gemaakt. Volgende dag namelijk reacties van had je die honden vannacht nog gehoord? Vandaag zouden we naar een andere kamp lopen en dan naar een waterval. Nou de watervallen die ik in Australie heb gezien zijn hier echt niets bij echt supermooi. Ook hier mochten lekker langs omhoog lopen (glijden) Volgens mij ben ik deze dag wel 20 keer gevallen maar gelukkig was ik niet de enige het had ook wel weer z'n grappige momenten. 's Avonds weer in een kamp geslapen onder de muskitonetten en bijna op de vloer het was namelijk een erg dun matje Ik heb best lekker geslapen ik ben natuurlijk nu wel een beetje wat gewend na het matje toen ik met de auto reisde in australie. 's Avonds kwam er ook een andere groep die dan 2 dagen de trekking ging doen weer veel mensen ontmoet. De volgende dag gingen we raften voor een uur en olifant rijden was erg grappig. "s avonds hebben we ook nog met de groep samen gegeten.

Eenmaal terug in Chiang Mai moest ik wel weer een beetje bijslapen was namelijk best moe. 's Avonds toch besloten om de kookcursus te doen. En jahoor weer Nederlanders. We waren met 13 man en mochten 6 gerechten maken en allemaal zelf opeten. Mijn kookkunsten waren niet heel erg goed dus 1 gerecht was zoals ze dat hier noemen chocoladepasta geworden. Verder was het echt heel leuk heb nog een kookboek meegekregen. De volgende ben ik vertrokken uit Chiang Mai echt een hele leuk stadje en zat ook in een erg leuk hostel wat hjet natuurlijk al leuker maakt. Ik heb de minibus gepakt naar Pai op de weg naar Mae Hon Song. Hier wilde ik graag heen om de Hill Tribe village te gaan bekijken. Pai is erg klein en eigenlijk weinig te beleven wilde dan ook wel gelijk door naar Mae Hon Song. De volgende dag dus de locale bus gepakt tas achter gelaten en een kleine tas meegenomen knieen in de nek en op weg naar Mae Hon Song. Ben hier uiteindelijk 2 nachten gebleven echt een heel leuk plaatsje heel weinig reizigers op dit moment. Heb hier vandaan weer een tripje gedaan naar drie verschillende dorpjes, visgrot en nog een waterval.
Dit was echt zo leuk eerst zijn we in een dorpje geweest met de monks hier zijn we ook naar een school geweest echt zo schattig die kleine kindjes allemaal en zo blij als je namelijk in het dorpje kijkt zijn ze best arm. Verder zijn we dan naar een chinees dorpje geweest wat ze dus niet kunnen verlaten omdat ze geen echte thaien zijn. Hier wordt echt streng op gecontroleerd in de locale bus moet iedereen elke keer z'n paspoort laten zien. Het laatste dorpje was dan het dorpje met de bekende long neck mensen met van die goude ringen om hun nek.Heb zelf ook nog om me nek gehad echt superzwaar en als het aan mij ligt echt superlelijk. Het leuke van deze trip was dat we in elk dorpje een soort gelegenheid hebben meegemaakt. Eerste dorpje was er een vrouw van iemand overleden met deze mensen hebben we samen thee gedronken. Om daar te komen was een hele opgave omdat het erg glad was maar werd aan alle kanten gehoplen en uiteindelijk zijn me voeten en schoenen nog schoongemaakt omdat ze onder de modder echt zo lief. Laatste dorpje hebben we nog een feestje meegemaakt bier met redbull werd er dan gedronken was ook erg leuk. Verschillen zijn wel heel duidelijk te zien de longneck mensen krijgen veel geld van toeristen en overheid en de rest is eigenlijk veel armer. Ik vond het echt 1 van me beste tripjes het was echt zo interessant ook mede door de gids die al 20 jaar in het vak zit en iedereen ook kent. Als afsluiting hadden we nog een waterval echt weer zo mooi het is nu ook het beste seizoen vanwege het regenseizoen.

Nu weer terug in Pai en morgen waarschijnlijk alweer naar Laos de tijd begint best te dringen moet dus een beetje opschieten. En ja idd veel regen maar dat gaat me reis natuurlijk niet verpesten. Voor de kermisgangers heel veel plezier. En Rob ik moet wel terug komen naar Hoorn maar kijk er ook wel weer naar uit hoor een beetje ritme in me leven. Maar weet natuurlijk nooit hoe lang ik dat ga volhouden;
)

Dikke kus Esther

  • 14 Augustus 2008 - 07:31

    Daan:

    Hoi Es,

    Wat een lang berichtje weer!! Gezellig, ga straks weer ff lezen. Gister vrouwenavond was erg gezellig, wel een beetje brak:(. Nog één dagje werken en dan weer weekend:).
    Veel plezier en tot snel.

    x Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 17236

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: