Weer even op een andere plaats - Reisverslag uit Broome, Australië van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Weer even op een andere plaats - Reisverslag uit Broome, Australië van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Weer even op een andere plaats

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Juni 2008 | Australië, Broome

Heeeeeeey,

Nou daar ben ik weer na ongeveer anderhalve week geen bereik en geen internet hebben gehad.

Ja ik ben inderdaad gestopt met werken ik trok het gewoon niet meer (niet het werken) maar de regen. Nee hoor maar ze hadden van te voren aangegeven in de receptionistjob dat het voor tijdelijk zou zijn en misschien wel tot eind juni. Ze vonden eerder dan gepland de juiste persoon voor het werk wat ik deed maar dan iemand die een ozzie is. Nadat ze hadden aangegeven dat ze me niet meer nodig hadden heb ik me werk opgezegd in de restaurant en heb ik besloten om verder naar boven te gaan. Aangezien het ook wat kouder begon te worden had ik bedacht dat ik ook wel in Darwin kan werken. Wel jammer heb een fles champagne gekregen en een kaart van de receptionistjob en in het restaurant gaven ze aan als ik ooit weer terug kom in Perth dat ze altijd een plaats voor me vrij zullen houden dus dat ik altijd terug kan komen echt superlief allemaal. Heb het wel echt super naar me zin gehad en vond het ook wel jammer om weg te gaan maar ja soms moet je toch weer verder gaan denk ik dan maar.

Ok en ja nu zit ik met twee franse meiden in een campervan echt supergezellig. Gister alweer onze tweede alweer autoavontuur gehad. We waren bijna in Broome aangekomen wel twintig meter van de city en de versnellingen werken niet meer. Dit betekende dus dat we de auto maar aan de kant hebben gezet. Gelukkig zijn de meiden op alles voorbereid en hadden een verzekering met de wegenwacht afgesloten. Na ongeveer 30 minuten kwam er gelukkig al iemand aan. Hij kreeg zoals het hoort bij een man natuurlijk de auto gelijk op gang en kon er normaal mee rijden vraag me niet hoe maar hij reed. Aangezien de meiden erg op het geld letten waren we op weg naar een goedkooptankstation en waren we bijna run out of benzine. Dit betekende terwijl de man de auto aan het rijden en de benzine bij de eerste tankstation op was dat we ook zonder benzine kwamen te staan. De man (auto) kon ons gelukkig trekken met een touw waardoor we uiteindelijk bij de garage aankwamen. Eenmaal bij de garage bood de man ons aan om te overnachten op zijn erf en we mochten ook gebruik maken van de douche en toilet helemaal perfect natuurlijk. Aangezien het slapen niet echt gemakkelijk is in Broome wanneer je dat gratis wil doen.

Ik ben uit Perth vertrokken eigenlijk gelijk nadat ik gestopt was met werken bij de receptionistjob. Ik wilde niet langer daar blijven en niets doen. Ik ben voor een lift gaan zoeken op internet en in de internetcafes op de borden die daar hangen met briefjes erop. Als snel kon ik eigenlijk wel wat vinden dacht wel eerst misschien niet echt handig om met twee fransen te gaan aangezien mijn Frans niet mijn sterkste taal is. Maar dit valt gelukkig allemaal harstikke mee. Ze willen ook graag Engels leren. Toch wel raar om met twee vreemden mee te gaan maar ik weet ondertussen wel dat ik niet echt de moeilijkste ben en dat het eigenlijk met iedere reiziger die ik heb ontmoet het altijd wel goed gaat.

Het is echt heel anders reizen het is een campervan van wel 27 jaar oud dus je kan wel nagaan dat ik af en toe denk dat ie bijna uit elkaar valt. We slapen met ze drieen in de van ook dit is niet erg ruim dus ik heb allemaal diverse stoten op me hoofd gehad aangezien ik in het midden slaap. Maar dit vind ik juist ook veel leuker dan reizen in iets wat allemaal perfect is dan gebeurt ook nooit wat. We hebben veel op dirtroads gereden wat eigenlijk niet echt gemaakt is voor deze van maar we proberen het toch en tot nu toe nog steeds alles overleeft. Verder hebben we een keukentje en kunnen we erin koken. De meiden letten heel goed op hun geld en zo leer ik ook een beetje om heel goedkoop te leven.

Onderweg hebben we ook nog vastgezeten in de gravel maar met me ervaring in Fraser Island en in de outback wist ik wel hoe we ons hier uit kon redden. Eerst uitstappen en lachen, banden uitgraven, gas geven en de van proberen te duwen en dan heel hard gillen wanneer het lukt natuurlijk.

We hebben tot nu toe heel veel mooie dingen en ik kan toch wel zeggen dat dit het mooiste stuk is van Australie. De meiden houden veel van hiken hierdoor zien we echt supermooie dingen. Verder liggen we bijna elke dag om 8 of 9 uur in ons bed omdat we gewoon helemaal kapot zijn. Maar we staan wel vaak om 6 of 7 uur op je moet hier wel echt veel rijden op een dag voordat je iets kan zien. We ontmoeten veel dezelfde backpackers onderweg dat maakt de trip ook erg leuk aangezien we niet zo hard kunnen met onze van passeert iedereen ons en herkent ons meteen aan de mooi gele kleur van de van met een mooi wiel op de motorkap. We hebben al een paar avonden met een kampvuurtje erbij met elkaar gezeten erg gezellig dus allemaal.

Ik heb in Coral Bay vlakbij Exmounth nog met Manta Rays gezwommen. Dit zijn een soort grote schollen ik heb er foto's van maar die zien jullie wel als ik thuis ben. Wilde eerst met haaien zwemmen maar was toch wel erg duur en dacht dit kan ik ook vast ergens nog doen. Snorkelen was echt supermooi maar weinig kleur in de Koraal. Verder hebben we natuurlijk de bekende pinnacles gezien echt superraar om daar rond te lopen en dan te bedenken dat het allemaal gewoon door de natuur is gemaakt.

Verder hebben we nog een paar hikingen gedaan waarbij we echt langs rotsen moesten klimmen ik zag mezelf soms wel in het water vallen maar tot nu toe nog niet van gekomen. We komen hier echt heel toevallig echt heel veel Fransen tegen ik ben echt bijna nog geen Nederlanders tegen gekomen.

Nou jullie zijn weer een beetje op de hoogte ik zit nu in Broome misschien blijven we hier een tijdje omdat de meiden graag willen werken. Maar als het niet lukt gaan we gewoon weer lekker verder.

Nou dikke Kus en ga lekker genieten van de zomer want die zit er volgens mij nu wel aan te komen.

Esther

  • 09 Juni 2008 - 12:05

    Tanja:

    Goed zo Es, weer even lekker op doorreis! Werken kan je volop zodra je weer terug bent!

    Klinkt allemaal nog steeds fantastisch, maar dat moet natuurlijk ook! Blijf genieten, want zodra je terug bent sluipt, voor je het weet, het 'gewone leven' er zo weer in..... Ik weet er alles van!

    Maar hier is het ook top hoor! Wij genieten hier van het prachtige zomer weer!

    x Tanja

  • 09 Juni 2008 - 12:24

    Karen:

    Wauw esther, je wordt al een echte incrowd van australie! Gaaf om te horen! Volgens mij zijn het allemaal super leuke mensen daar. Leuk om van die complimentjes te krijgen over je werk! Geniet maar lekker weer van het rondtrekken!! Wij genieten hier idd van het zonnetje, al een paar dagen stralend mooi!! Groetjes Karen

  • 09 Juni 2008 - 17:16

    Daan:

    Esther en auto's zorgen altijd weer voor spannende avonturen!! Zo te horen ben je weer lekker aan het rondreizen en maak je weer genoeg mee. Heb je niet nog een plekje over, want dan kom ik zo jou kant op!!!
    Als dat zou kunnen..........
    Geniet er maar lekker van en ik spreek je snel.

    Kus Daan

  • 11 Juni 2008 - 14:45

    Mariëlle:

    Hoi hoi,

    Leuk om je verhalen te lezen!! zo te lezen geniet je nog volop :D ik moet nog een weekje hard swoegen en dan heb ik hopelijk ook vakantie. veel plezier daar!!

    groetjes marielle

  • 16 Juni 2008 - 19:32

    Gerben:

    Hoi zus ben blij dat je het heerlijk naar je zin hebt! geniet er nog maar even van.
    hier gaat alles zeker ok

    Dikke kus
    Gerben

  • 13 Juli 2008 - 09:26

    Nel:

    Hi esther,
    Heb je verhaal gelezen en kom tot de ontdekking dat je het nog steeds erg naar je zin hebt. Wat zal het straks weer wennen zijn in dat kleine hectische Nederland.Het weer hier is "redelijk". Vanmiddag gaan we Oma Corrie haar verjaardag vieren (we drinken jouw borrel wel op).Veel plezier nog en groetjes van Nel en Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 17299

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: