Darwiiiin - Reisverslag uit Broome, Australië van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Darwiiiin - Reisverslag uit Broome, Australië van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Darwiiiin

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Juli 2008 | Australië, Broome

Heeeeey allemaal,

Hoe is het bij jullie???? Hier is het lekker warm ben net gister laat weer aangekomen in Darwin. Het is een tijd geleden dat ik op internet heb gezeten moet echt weer even alles bijwerken.

Ik moet weer even het laatste bericht lezen van waar ik gebleven was....... Oja Broome nou het werk vinden dat lukte niet echt wel zijn we nog uitgeweest en kwamen heel toevallig iedereen tegen die we onderweg hebben ontmoet je kan je wel voorstellen dat het allemaal supergezellig was. Ook hebben we hier afscheid genomen van 2 jongens en een meisje uit quebec we hebben een tijdje samen met hun rondgereisd. Ze besloten om naar Nieuw Zeeland te gaan.... Het blijft toch het minst leuke om elke keer afscheid te nemen van mensen die je waarschijnlijk nooit meer gaat zien.

We besloten om ook weg te gaan uit Broome nadat we gehoord hadden dat het makkelijker was om werk te zoeken in Derby of Kununura. 1 van de franse meiden is namelijk bijna blut en moet echt werken ik vind het juist ook wel weer leuk om te gaan werken in een nieuw plaatsje (een nieuwe ervaring) Dit zijn twee plaatsjes die op de weg naar Darwin liggen. Derby was het eerste plaatsje waar we aankwamen we konden al snel wat vinden. Namelijk de eerste benzinestation waar we aankwamen bood ons een baan aan met een huis waar we konden slapen (wel voor een vergoeding natuurlijk) Omdat hij wel goed betaalde besloten we na eerst wat andere dingen bezoocht te hebben hier te gaan werken. Celine (1 van de franse meiden) had werk gevonden in een restaurant maar nadat we met wat mensen gepraat hadden die vertelde dat de baas van het restaurant niet betaalde besloot ze toch om hier weg te gaan. De baas van het benzinestation had wat connections met andere restaurants dus ze had de volgende morgen al wat anders.

Wat een luxe zeg ons eigen huis eigen slaapkamer met tweepersoonsbed en een tv. Hier kwamen we erachter dat de man die ons had geholpen met onze campervan een bekende was van tv. Hij speelde namelijk in de reclamespot van het bedrijf waar hij werkte. Derby is een klein plaatsje waar eigenlijk niet heel veel te beleven is. Veel aboriginals die op de straat leven. Wel hebben we een groot feest kunnen meemaken wat jaarlijks daar gehouden wordt en waar ook mensen van andere plaatsen heen gaan. Namelijk horseriding hier gaan ze gedurende de dag wedden op paarden en 's avonds is er een band en spelen ze een typisch australische game. Vraag mezelf wel af of ze dit aan de oostkust ook kennen. Maar er is iemand in het midden van een grote cirkel gooit twee munten in de lucht en mensen kunnen dan wedden welke kant van de munt boven ligt. Heel simpel maar het wordt gespeeld met groot geld. Ik was vaak in het resort te vinden waar Celine werkte hierdoor kon ik al aardig wat mensen die ook op dat feest waren.. Het was dus weer erg gezellig. Verder was het toch wel weer interessant om met aboriginals te werk ik kan het wel goed met ze vinden behalve dan dat ze elke keer aan het einde van de avond moeten vechten en dat het er erg hard aan toe gaat. Ik geloof dat ongeveer een kwart van de aboriginals die hier rondlopen een gebroken arm of iets heeft. Maar goed andere verhalen over aboriginals vertel ik later nog wel een keer ik kan hier namelijk nog uren over doorschrijven. Na de twee weken besloten we om weer verder te gaan. Al snel kwamen we weer andere backpackers tegen waren we mee verder zijn gereden.

Echt heel veel super mooie dingen gezien. Ik heb nog een vliegtuigtripje gedaan over de bungle bungle echt supermooi allemaal dit is een gebied waar je niet met een campervan heen kan en je een 4wdrive moet hebben. Ik kan het niet beschrijven maar het blijft je verbazen wat de natuur allemaal kan maken.

Vervolgens naar Kakadu doorgegaan dit is 1 van de famous national parken in Australie. Hier dus veel gehiked en gewandeld ook weer veel mensen ontmoet. Toen weer op weg naar Darwin hier hebben we jongens ontmoet die echt helemaal into de muziek enn truks zijn. Het is echt super om te zien. Toen we aankwamen hebben we eerst een festival bezocht waar een boten race werd gehouden. De boten waren gemaakt van biercans heel grappig.. Ook speelde er diverse bandjes met didgeredoos echt heel knap om te zien. De jongens die we van te voren hadden ontmoet besloten om ook te gaan spelen (1 jongen met een trommel 1 met een didgeredoo 1 met een gitaar en 1 jongen die diverse truks kon maken met ja hoe zal ik het noemen circusattributen) en ja hoor al snel veel mensen die ze kwamen aanmoedigen en geld gaven. We besloten om met hun naar een national park in de buurt van Darwin te gaan. Ze besloten om hier hun eigen didgeredoo te vinden en te gaan spelen. 's Avonds zaten we dan ook vaak samen te spelen en soms ook met andere mensen die ook gitaar bij zich hadden. Dit zal ik nu echt gaan missen het was zo knap wat hun konden ze hadden geen lessen gehad 1 speelde nog maar een week didgeredoo en 1 maand gitaar maar het klonk echt alsof hij al jaren speelde. Ook hadden ze een eigen instrument gemaakt voor de bas.

Ik zit nu in Darwin heb gedag gezegd tegen de Franse meiden het was erg leuk alhoewel ik wel heel veel Fransen met hun ben tegen gekomen ik ben wel bang dat ik een Frans accent heb gecreeerd in mijn Engels. Nu ben ik al weer plannen aan het maken voor het vervolg van mijn trip. Ik hou het nog even voor me want ik weet nog niet of het allemaal gaat lukken wat ik wil. Heb echt een super tijd gehad aan de westkust wist niet dat ik de natuur zo mooi kon vinden. Ook met de Franse meiden was erg leuk maar vond het ook wel genoeg geweest het is weer tijd om andere mensen te ontmoeten en nieuwe dingen te doen. Het was echt totaal weer wat anders alleen maar op gratis plekken geslapen douches genomen bij de beaches vaak koud dus. Erg krap met ze drieen in de van aangezien ik erg lang ben sliep ik in het midden hierdoor dus ook veel kicks gekregen in de nachten. Ook ben ik nog ziek geweest (nou ja ziek) ik was erg verkouden, koppijn en had een zere keel) het hiken ging dus af en toe niet zo heel makkelijk en dan denk je het is warm waarom wordt je nu ziek. En nu te bedenken dat ik nog maar twee maanden heb. Wat gaat het toch allemaal snel voor je het weet ben ik alweer thuis.

Nou houd jullie op de hoogte.

Dikke kus Esther

  • 18 Juli 2008 - 13:55

    Ang:

    Hey Esther,
    jeetje wat een verhaal, leuk hoor om te lezen. Je heb het gelukkig goed naar je zin en maakt mooie dingen mee, super!Hier ook alles goed en me nieuwe baan bevalt wel moet alleen elke dag om kwart voor 5 opstaan, maar daar hebben we het later wel over als je terug bent;). Nou Es geniet er nog maar goed van veel plezier.
    Groetjes xje ang

  • 18 Juli 2008 - 15:23

    Karen:

    Hey esther,
    Wat een ruig volk die aboriginals? Lijkt me wel apart om mee om te gaan hoor. Vind het nu wel erg lang duren hoor voor je weer terug bent.. Lijkt echt al veel langer dan een jaar! Hier is het een beetje een shit zomer tot nu toe. Schijnt volgende week verandering in te komen, let's hope so! Rob heeft tegenwoordig een bootje, de Alabama, dus een beetje varen in het zonnetje zou wel leuk zijn! geniet nog maar lekker van je vrije tijd! groetjes Ka

  • 20 Juli 2008 - 10:29

    Mariëlle:

    Hoi Esther,

    Leuk weer wat van je te horen. Wat gaat de tijd snel! Geniet er nog maar van. Danielle Marjon en ik zijn gister in de Zaluwhoeve geweest. was ook heerlijk relax! daarna nog de stad onveilig gemaakt ;). dus wij vermaken ons hier ook.

    groetjes Mariël

  • 20 Juli 2008 - 12:22

    Marjon:

    Heej!!

    Leuk om weer te lezen wat je allemaal meemaakt daar! Allemaal weer lekker Australisch en No Worries :D Hier weinig anders dan altijd. Paps en mams zijn vanmorgen op vakantie gegaan dus heb weer het rijk alleen..... HEERLIJK :D
    xxx Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 17236

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: