Gelukkig Nieuwjaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Langenberg - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Januari 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Bij deze alsnog wil jullie een te gek nieuwjaar wensen. Bij mij kan het nu (alhoewel ik een beetje ziek begin te worden) al niet meer stuk. De 24 ste zijn wij (Daan, Marjon, Seline en Rob) begonnen met de verjaardag van Daan te gaan vieren. Ik had stiekem een taart gekocht met kaarsje. Nadat Rob heerlijk had gekookt (ja Rob ik kan ook af en toe wel een complimentje geven hoor over je kookkunsten) hadden we kaarsjes aangestoken en lekker de taart opgegeten met natuurlijk nog een cadeautje erbij.

In Australie kennen ze eigenlijk alleen kerstavond en 1ste kerstdag dit betekende dus ook dat de kerst al was begonnen. We hadden ons de volgende dag ingeschreven voor een kerstmaaltijd met iedereen van het hostel dit was wel lekker. Verder eigenlijk weinig gedaan met kerst omdat natuurlijk ook alles gesloten was. Verder ben ik nog een aantal keer naar Sydeny gegaan om nog wat oude reisgenoten op te zoeken dit was echt erg leuk om hun weer te spreken na drie maanden dit lijkt dan echt al lang geleden.

En dan............ OUD EN NIEUW dit was echt super we hadden een eigen plek bij tussen het operagebouw en de brug aan het water. En mochten gelukkig eigen drank meenemen (dit mocht namelijk op heel veel plekken niet) Wat is nou oud en nieuw zonder champagne. Toen het vuurwerk werd afgestoken (dit was even anders dan in Nederland namelijk) iedereen ging als eerst naar het vuurwerk kijken en daarna iedereen gelukkig nieuwjaar wensen dat was eigenlijk best grappig. Maar echt zo mooi vuurwerk heb ik echt nog nooit gezien. Ookal ben je in het buitenland het leek of we in Nederland waren zoveel Nederlanders op ons heen. Het was echt super.

3 januari zijn Marjon en Seline vertrokken naar Thailand best raar eigenlijk dat hun reis er alweer op zit. Daan en Rob konden die dag ook hun auto ophalen en ik ja ik ging weer alleen verder eindelijk weer even onder de buitenlanders dacht ik. Ik had die middag de bus gepakt naar naar Canberra de Capital van Australie. Ik dacht dat moet ik toch wel even gezien hebben ondanks dat iedereen zei dat het echt niet veel aan was ben ik toch zo eigenwijs als ik ben toch gegaan om het echt met me eigen ogen gezien te hebben. En ik moet zeggen ik vond het best even leuk om het parlements gebouw te zien. Verder was er inderdaad niet veel te beleven. Ik dacht ik bel gewoon de bus maatschappij op om verder te gaan naar Melbourne dit ging niet zo makkelijk als ik dacht ik kon pas een paar dagen later met de bus echt balen dus. Ook alle hostels zaten vol dus kon ook niet langer in Canberra blijven. Ik had toen drie optie of ergens gaan overnachten onder een brug ofzo, terug naar Sydney gaan en de rest laten zitten omdat ik toch de twaalfde ook naar Nieuw Zeeland zou gaan, of Daan opbellen of ik met hun mee mocht rijden naar Melbourne. Ik koos voor het laatste. Ik vond het ook nog wel even leuk om te gaan camperen we deden er namelijk 2 nachten & 2 dagen over om in Melbourne te komen. er was 1 tentje dit betekende dus dat ik in de auto moest slapen. (sliep niet erg comfortabel maar goed kon slapen daar was ik al lang blij mee) De eerste nacht zijn we ergens langs de weg gewoon gestopt en hebben de auto achter een aantal bomen neergezet en hebben daar gecampeerd (illegaal). Niemand kon ons vanaf de weg zien dus we konden ook niet gesnapt worden door politie. De andere nacht hebben we op een gratis camping geslapen. Dit bespaarde gelijk ook weer wat geld aangezien ook wat geld heb weggegooid omdat ik de bus had gecanceled. Eenmaal in Melbourne hebben Daan en Rob me afgezet en zijn weer verder gegaan.

In het hostel zaten er weer heel veel Nederlanders echt ongelovelijk hoeveel je er tegenkomt. Had met een kamergenootje even wat eten ingeslagen anders had je toch in je eentje moeten eten en nou kon ik dat lekker samen delen dat scheelt ook weer geld. (Ja begin nu wel een beetje als backpacker te denken met het geld) Ik ben ook gelijk even met haar de stad ingegaan. Ik wilde namelijk mijn camera laten maken (Hij is echt al 2 weken stuk) ik dacht dat gaat heel makkelijk maar uiteindelijk bleek dat niet zo te zijn. Het zou vier weken duren voordat hij klaar is en het zou me ongeveer 200 dollar kosten ik heb maar besloten om een nieuwe camera te kopen en de oude aan Daan (weet ze nog niet, maar Daan bij deze zou je hem mee willen nemen)mee te geven zodat hij thuis gewoon gratis gemaakt kan worden aangezien ik er nog garantie op heb.

Zo nu ben ik nog even lekker in Melbourne ik zit wel weer in een ander hostel omdat de andere al vol zaten vanwege de Australian Open. Vanavond komt er ook weer een meisje die ik ontmoet had in het hostel in Sydney. Hier blijf ik tot de tiende en ga dan weer met de bus naar Sydney waaruit ik vlieg naar Nieuw Zeeland. Heb er echt zin in. Ik wil een auto gaan huren maar weet nog niet met wie maar da zie ik daar ook wel weer.

Zo jullie zijn weer een beetje op de hoogte niet echt veel meegemaakt de tien dagen in Sydney waren ook als een vakantie voor mij ik kon echt bijna niets doen. Ik ga vanmiddag even kijken weer voor een kapper dit ben ik echt al twee weken van plan maar niet alle kappers zijn hier even goed dus ben wel een beetje kritisch. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie het met oud en nieuw hebben gehad. Hebben jullie weer veel vuurwerk afgestoken? en veel champagne gedronken?

Oja dat moet ik natuurlijk niet bedankt voor jullie berichtjes, elicitaties, erstwensen en nieuwjaarswensen echt super leuk.

Zo het is nou wel weer lang genoeg ik hou jullie weer op de hoogte mijn volgende verslag zal uit nieuw Zeeland worden waar ik ook geen bereik heb met mijn telefoon. Ik zal gaan kijken of ik nog een simkaart daar kan kopen.

Doeidoei
Dikke kus van Essie

  • 07 Januari 2008 - 01:01

    Lieke:

    Goedemorgen Chica!
    Ik moet nog gaan slapen (21.00 uur hier) maar volgens mij ben jij alweer wakker! Grappig! Mijn oud en nieuw was met heel veel miljoenklappers! Nogsteeds worden die hier afgestoken en je schrikt je af en toe een ongeluk! Verder heb ik vanaf een uitzichtpunt nieuwjaar gevierd en kon ik zowat het hele eiland zien! Erg leuk en superveel mooi vuurwerk!
    Leuk om te lezen dat alles zo goed met je gaat en heel veel plezier in New Zeeland!
    Ik vermaak me ook nog prima! Vandaag lekker dagje strand gedaan.....doet een mens altijd goed! Nou meis dikke kus vanuit Curacao! En doe voorzichtig!!

  • 07 Januari 2008 - 08:43

    Ang:

    Hey esty,
    Jij ook een mooi nieuwjaar he!!Hier in ned was t erg mistig in blokker viel het mee dus kon wel vuurwerk zien, en nog ff een weet je, mn auto is verkocht:) Nou hier is alles prima. Geniet ervan he
    xxx Ang

  • 07 Januari 2008 - 09:00

    Marjon:

    Hey Es!
    Wat een avonturen allemaal weer zeg haha. Veel plezier nog in Melbourne en alvast een goede vlucht naar Nieuw Zeeland!
    xxx Marjon

  • 07 Januari 2008 - 12:19

    Mariëlle:

    Het blijft leuk om je belevenissen te volgen. Het vuurwerk zal inderdaad wel super geweest zijn, daar kunnen wij Nederlanders niet aan tippen. :D
    Balen zeg dat je fototoestel stuk is :( maar er zijn vast andere mensen die genoeg fotos maken.
    veel plezier in het nieuwe jaar! :)

    groetjes Mariëlle

  • 07 Januari 2008 - 18:45

    Carlijn:

    Joehoe esther!

    Gelukkig nieuwjaar! leuk verhaal weer.
    Geniet in Nieuw Zeeland en sla Abel Tasman niet over!

    Kussie

  • 07 Januari 2008 - 21:13

    Elise:

    Hoi Esther,
    Ik ben blij dat je zo geniet, wat maak je toch veel bijzondere dingen mee. Wel gek joh, dat die andere meiden nu weer hun eigen weg gaan. Of lekker rustig ?? ;)
    Veel plezier nog!!

    Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 17295

Voorgaande reizen:

21 September 2007 - 22 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: